Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Případné platby lze poukázat
- IČ
- DIČ
- Dokumenty
- Žádosti o informace
- Příjem žádostí a dalších podání
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informací
- Licenční smlouvy
- Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Obsah vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Seznam organizací - rozpočtové, příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
- Informace o kontrolách podle § 26 zákona č. 255/2012 Sb.
1. Název
Město Šlapanice
se sídlem Masarykovo náměstí 100/7
664 51 Šlapanice
2. Důvod a způsob založení
Právní úprava:
Ústava České republiky, ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích ( obecní zřízení ), ve znění pozdějších předpisů
Město Šlapanice patří mezi základní územní samosprávné celky České republiky. Je spravováno zastupitelstvem města, jehož členové jsou voleni na funkční období čtyř let. Zastupitelstvo města Šlapanice má 17 členů. Výkonným orgánem v oblasti samostatné působnosti je rada obce, jejíž členové jsou voleni zastupitelstvem. Rada města Šlapanice má 5 členů. Město Šlapanice je veřejnoprávní korporací, která má postavení právnické osoby - v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Jako samostatná právnická osoba vzniklo dnem účinnosti zákona č. 367/1990 Sb., o obcích , ve znění pozdějších předpisů, tedy dnem voleb do obecních zastupitelstev v roce 1990 ( 24.11.1990 ). Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Město Šlapanice má vlastní majetek a hospodaří s ním za podmínek stanovených zvláštním zákonem.
Město však vykonává v zákonem vymezeném rozsahu také státní správu (tzv. přenesenou působnost ) a při výkonu této působnosti se navíc řídí usneseními vlády, směrnicemi ústředních orgánů státní správy, návrhy opatření, popřípadě rozhodnutím krajského úřadu, učiněným podle zvláštního zákona v rámci kontroly výkonu přenesené působnosti.
Město Šlapanice je město s rozšířenou působností a vykonává státní správu pro obce: Babice nad Svitavou, Bílovice nad Svitavou, Blažovice, Březina, Hajany, Hostěnice, Jiříkovice, Kanice, Kobylnice, Kovalovice, Modřice, Mokrá-Horákov, Moravany, Nebovidy, Ochoz u Brna, Omice, Ořechov, Ostopovice, Podolí, Ponětovice, Popůvky, Pozořice, Prace, Prštice, Radostice, Rebešovice, Řícmanice, Silůvky, Sivice, Sokolnice, Střelice, Telnice, Troubsko, Tvarožná, Újezd u Brna, Velatice, Viničné Šumice, Vranov, Želešice.
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Město Šlapanice
Masarykovo náměstí 100/7
664 51 Šlapanice
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Městský úřad Šlapanice
Masarykovo náměstí 100/7
664 51 Šlapanice
Ústředna: 533 304 315
Fax: 544 228 096
Na této adrese sídlí:
- vedení města
- oddělení kanceláře starostky
- odbor finanční
- odbor investic a rozvoje města
- odbor správy majetku
- odbor sociální
- odbor správních činností
Městský úřad Šlapanice
pracoviště Brno
Opuštěná 9/2
656 70 Brno
Ústředna: 533 304 214
Fax: 533 304 814
Na této adrese sídlí:
- tajemník úřadu
- kancelář tajemníka
- oddělení informačních technologií
- odbor dopravy
- odbor sociální
- odbor správních činností
- odbor životního prostředí
- obecní živnostenský úřad
- odbor výstavby
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
+420 533 304 214
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Městský úřad Šlapanice
Masarykovo náměstí 100/7
664 51 Šlapanice
a
Městský úřad Šlapanice
pracoviště Brno
Opuštěná 9/2
656 70 Brno
4.7 Elektronická adresa podatelny
e-mail: posta@slapanice.cz
4.8 Další elektronické adresy
Datová schránka: 2xfbbgj
5. Případné platby lze poukázat
6. IČ
00282651
7. DIČ
CZ 00282651
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
8.3 Dokumenty příspěvkových organizací
9. Žádosti o informace
Právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod v čl. 17. Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Žadatelem o informaci může být každá fyzická či právnická osoba.
- V žádosti o informaci není potřeba prokazovat právní či jiný zájem.
- Městský úřad Šlapanice je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho oblasti působnosti.
- Ze žádosti musí být zřejmé, kdo ji činí a komu je určena.
Žádost o informaci lze učinit:
ústně:
- osobně na příslušném odboru městského úřadu
- telefonicky (spojovatelka: 533 304 214)
písemně:
- na formuláři, žádost o poskytnutí informace, který je k dispozici na oficiálních stránkách MěÚ Šlapanice v sekci e-podatelna - formuláře
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem (544 228 096)
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické adresy podatelny (posta@slapanice.cz)
- přímo na podatelnách městského úřadu, Masarykovo náměstí 100/7, 664 51 Šlapanice a Opuštěná 9/2, 656 70 Brno, které se nacházejí v přízemí těchto budov a jsou otevřeny pro veřejnost:
v pondělí a ve středu 8:00 - 17:00, v úterý a čtvrtek 8:00 – 14:00 a pátek 8:00 – 13:00 - prostřednictvím datové schránky: 2xfbbgj
10. Příjem žádostí a dalších podání
Stížnosti, oznámení a podněty občanů jsou jedním z prostředků umožňujících domáhat se nápravy zjištěných nedostatků ve veřejném i individuálním zájmu.
Pokud se občan domnívá, že se setkal s nevhodným, případně protizákonným jednáním pracoviště či pracovníka Městského úřadu Šlapanice, měl by na tuto skutečnost upozornit.
MěÚ Šlapanice přijímá stížnosti a jiná podání občanů podle § 175 zák. č. 500/2004 Sb., Správní řád, ve znění pozdějších právních předpisů
Odbory městského úřadu přijímají podání od stěžovatele a následně je zaevidují u administrativního referenta kanceláře tajemníka, který pak prostřednictvím vedoucího kanceláře tajemníka přidělí stížnost příslušnému odboru kompetentnímu k jejímu vyřízení.
Stížnost lze podat písemně i ústně. Při ústním podání sepíše příslušný pracovník se stěžovatelem záznam, který mu předloží k podpisu. Stěžovatel obdrží kopii záznamu.
Stížnost, zejména ta, která je podána písemně, by měla být, co nejkonkrétnější. Měla by obsahovat všechna známá fakta. Podání se posuzuje podle jeho obsahu a nikoli podle jeho označení stěžovatelem.
Stížnosti a jiná podání lze činit:
ústně:
- osobně na příslušném odboru městského úřadu
písemně:
- přímo na příslušném odboru
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem (544 228 096)
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny ( posta@slapanice.cz)
- přímo na podatelnách městského úřadu, Masarykovo náměstí 100/7, 664 51 Šlapanice a Opuštěná 9/2, 656 70 Brno, které se nacházejí v přízemí těchto budov a jsou otevřeny pro veřejnost:
v pondělí a ve středu 8:00 - 17:00, v úterý a čtvrtek 8:00 – 14:00 a pátek 8:00 – 13:00 - prostřednictvím datové schránky: 2xfbbgj
Petice se na rozdíl od stížností podávají pouze písemně a musí obsahovat náležitosti podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž město jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři starostky v úředních hodinách.
Nejdůležitější právní předpisy
11.2 Vydané právní předpisy
Právní předpisy obce jsou dostupné na internetových stránkách obce v rubrice Vyhlášky a nařízení.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací je přílohou č. 1 směrnice Poskytování informací podle zákona 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů:
Rok 2024 - Příloha č. 1 ke Směrnici č. 15 Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
Poskytování ínformací podle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná usnesení vydaná podle paragrafu 16a odstavec 7 InfZ nebyla za poslední dva roky přijata.
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Licenční smlouva_vzor (DOC 169.5 kB)
13.2. Výhradní licence
Obec v této době nemá uzavřenu žádnou smlouvu o poskytnutí výhradní licence.
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zpráva za rok 2023 je zveřejněna v Centrálním registru výročních zpráv v oblasti poskytování informací, který naleznete zde:Centrální registr výročních zpráv v oblasti poskytování informací
15. Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Více informací v článku Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.
16. Obsah vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte název obce a okres
17. Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
18. Seznam organizací - příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
18. 1 Příspěvkové organizace
Základní škola Šlapanice
Mateřská škola Hvězdička
Mateřská škola Zahrádka
18.2. Organizační složky
Městská knihovna
Jednotka sboru dobrovolných hasičů Šlapanice
Městská policie Šlapanice
19. Informace o kontrolách podle § 26 zákona č. 255/2012 Sb.
Tabulka - kontroly - 2019 (PDF 149.88 kB)
Tabulka - kontroly - 2020 (PDF 112.93 kB)
Tabulka - kontroly - 2021 (PDF 110.12 kB)
Tabulka - kontroly - 2022. Zveřejněno 26.01.2023