Poplatek za komunální odpad
Od 1. ledna 2022 má vlastník nemovitosti podle Obecně závazné vyhlášky povinnost hradit poplatek za vývoz objednané kapacity nádoby na komunální odpad.
Plátcem poplatku je společenství vlastníků jednotek (pokud pro dům vzniklo) nebo vlastník nemovitosti v ostatních případech.
Co je potřeba zařídit?
- Vlastnit nádobu na komunální odpad (popelnici či kontejner) o velikosti (objemu), kterou pro nemovitost potřebujete.
- Poté se písemně zaregistrovat.
- Vyzvednout nálepku v kanceláři č. 115 MěÚ Šlapanice, kterou označí zaregistrovanou nádobu s daným objemem určenou ke svozu komunálního odpadu (objem psaný na nálepce musí odpovídat velikosti nádoby).
- V lednu roku 2024 obdržíte platební předpis (pokyny k platbě).
- Do konce března 2024 zaplatit poplatek za rok 2023.
- Po zaplacení předpisu v roce 2024 si vyzvednout novou modrou nálepku na popelnici do konce března 2024. STARĚ ZELENÉ NÁLEPKY BUDOU PLATIT POUZE DO 31. března 2023.
Pokud jste si ještě nevyzvedli zelenou nálepku na popelnici / kontejner a nemáte ji od 1. dubna 2023 nalepenou na této nádobě, nebude vám svezena. Reklamace na svoz se v takovém případě neuznává.
Jak se zaregistrovat?
Přejděte k informacím o Registraci ke svozu komunálního odpadu.
Nejčasteji kladené otázky
Jaká je výše poplatku?
Výše poplatku je 0,40 Kč za každý litr kapacity nádoby a svoz na kalendářní rok.
Kdy proběhne první platba?
Platba podle Obecně závazné vyhlášky pro rok 2023 proběhne až po obdržení platebního předpisu nejpozději do 31. března 2024.
Jak poplatek uhradit?
Poplatky lze uhradit:
- Převodem na účet 19-23122641/0100 (náležitosti platby viz předpis)
- Hotově nebo kartou na pokladně:
- MěÚ Šlapanice, Masarykovo náměstí 100/7, Šlapanice
- MěÚ Šlapanice, Opuštěná 9/2, Brno
Mohu si nechat plechovou popelnici?
Ano, stačí ji jen označit příslušnou nálepkou.