Vystavení matričních dokladů
Informace
Matriční úřad vydá prvopis matričního dokladu:
- rodného listu při narození;
- oddacího listu při uzavření manželství;
- úmrtního listu při úmrtí;
a zašle jej oprávněné osobě do vlastních rukou s doručenkou, nebo jej vydá osobně po předložení platného průkazu totožnosti.
Pokud jste ztratili rodný, oddací nebo úmrtní list, může vám matriční úřad v místě, kde k matriční události došlo, vydat jeho druhopis.
Komu a za jakých podmínek:
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny (manžel/partner, rodiče, děti, sourozenci, prarodiče a vnuci), a zplnomocněným zástupcům;
- pro úřední potřebu státních orgánů;
- statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949;
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.
Jak a kam se obrátit:
S písemnou žádostí o vydání požadovaného dokladu se obraťte na matriční úřad podle místa narození, uzavření manželství nebo úmrtí.
Co je důležité předložit:
- průkaz totožnosti;
- doklady, kterými žadatel prokáže, že se zápis týká jeho nebo členů jeho rodiny
- ověřenou plnou moc, vyřizuje-li žádost zplnomocněný zástupce,
- písemnou žádost o vydání druhopisu požadovaného dokladu.
Poplatky
- Za vydání prvopisu matričního dokladu se neplatí žádný správní poplatek.
- Za vydání druhopisu matričního dokladu se hradí správní poplatek ve výši 300 Kč.